A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальне підприємство Жашківське виробниче управління житлово-комунального господарства

ПОЯСНЮЮЧА до тарифів

 

Пояснююча                                                                                                                                       до економічно обґрунтованих витрат тарифів на надання послуг

з поводження з побутовими відходами розрахованих Жашківським ВУЖКГ

на період до 31.12. 2020 року

 

    В  зв’язку з змінами ціни на паливно-мастильні, ремонтні матеріали, підвищенням мінімальної тарифної ставки в розмірі прожиткового мінімуму , податкових платежів та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1010 від 26.07.2006 року «Про затвердження  Порядку  формування  тарифів на послуги з вивезення  побутових відходів» (далі- Постанова), змін до Закону України від 09.11.2017року № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) Жашківським виробничим управлінням житлово-комунального господарства проведені відповідні розрахунки тарифів  на надання послуг з поводження з побутовими відходами для приведення їх до  економічно обґрунтованого рівня.

   Станом на 01.04.2020 року в місті Жашків  налічується 6020 дворів приватного сектору .  На вивезення твердих побутових відходів  від  5379 мешканців укладено   3678 договорів , що становить 61,1 % від наявних. Об»єм вивезення побутових відходів та їх зберігання та планування  на сміттєзвалищі становить 23 тис.м3., в тому числі твердих побутових відходів  - 20,7 тис.м3. Витрати повної собівартості на послуги з поводження з побутовими відходами, які включають в собі витрати на вивезення всіх побутових відходів  в об»ємі 23,0 тис.м3 та їх зберігання   на сміттєзвалищі   становлять 3995,5 тис.грн.   

   Середньозважені витрати за вивезення та зберігання  твердих побутових відходів      ( далі- ТПВ )  становлять 3595,60 тис. грн., вартість вивезення 1 м3 ТПВ - 168,88 грн . (Без ПДВ).  

     Порівняно з діючим тарифом вартість послуги  за вивезення ТПВ та зберігання на сміттєзвалищі в об»ємі 20,7 тис.м3 зросте  на 39,1% . Вартість послуги на одного мешканця комунальних будинків в місяць  становитиме 32 грн.,  одного мешканця приватного сектору  -  39 грн. В діючому тарифі  відповідно: 23 та 28 грн.

     При умові укладання договорів з рештою 2342 мешканцями приватного сектору   (6020 – 3678 ) об»єм наданих послуг збільшиться  на 5382 м3 в рік, що дасть змогу здешевити плату на 1 мешканця.  

 Вивезення ТПВ від жителів приватного сектору на даний час здійснюється на двох автомобілях  в середньому по  6200 м3 в рік. Для вивезення  додаткового сміття  в кількості 5382 м3 необхідно задіяти   ще один  автомобіль, додатково використати 6 тон газу та понести витрати на оплату праці  вантажника.

  Заробітна плата з нарахуваннями єдиного соціального внеску вантажника становить 69,2 тис. грн. в рік. Вартість газу  - 46,4 тис. грн. Всього додаткові витрати за вивезення ТПВ від мешканців становитимуть  154,0 тис. грн.

   Так, при умові збільшення   об»єму наданих послуг  на 5,4 тис.м3  згідно новоукладених договорів з мешканцями приватного сектору, вартість послуги  за вивезення ТПВ та зберігання на сміттєзвалищі в об»ємі 26,1 тис. м3 порівняно з діючим тарифом зросте  на 15,7 м3 і становитиме для жителів багатоквартирних будинків 27 грн. , для жителів приватного сектору 32 грн. в місяць.  

  Згідно розрахунків, проведених ВУЖКГ собівартість надання послуг з вивезення за зберігання твердих, великогабаритних  та ремонтних побутових відходів  становить  146,11 грн. за 1 м3 (без ПДВ). В тому числі:

-  на вивезення ТПВ  -   105,36 грн.

- на вивезення великогабаритних побутових відходів – 168,00 грн.

- на вивезення ремонтних побутових відходів -183, грн.

- за послугу зберігання побутових відходів на сміттєзвалищі  - 35,20 грн.

 Економічно обґрунтована повна собівартість  всіх послуг на 2020 рік складає -  4149,50 тис.грн.

         Середньозважені витрати за вивезення та зберігання ТПВ  становлять 3749,60 тис. грн. , або 140,56 грн за 1 м3 .   

     За результатами фінансово-господарської діяльності підприємства встановлено , що  витрати , які пов»язані з наданням послуг з поводження з побутовими відходами в I кварталі 2020 року становлять 707,0 тис. грн., в т.ч. витрати операційної діяльності підрозділу «Збирання безпечних відходів» склали 678,2 тис.грн. , витрати на амортизаційні відрахування   приміщень гаража та реммайстерні з накладними витратами - 28,8 тис. грн. Отримано доходи в сумі 688,9 тис.грн. Збиток  становить 18,1 тис.грн. , або 2,6%., в той час  як  в діючому тарифі для населення, бюджетних установ та інших   споживачів закладено 4,9% рентабельності  . 

    Порівняно з плановим,  об»єм  фактично наданих послуг за I квартал 2020  зріс на 13,9% , що повинно впливати на збільшення дохідності підрозділу.

      Об»єм наданих послуг на перевезення ТПВ в I кварталі 2020 року фактично становив 5609 м3.

    Розрахункова вартість вивезення 1 куб .м. відходів  для населення складає 151,26 грн. з ПДВ, для інших споживачів – 173,95 грн. з ПДВ. Діючий тариф на послуги становить 145,72 грн. для населення та  167,60 грн. для інших споживачів .

   Діючий тариф відшкодовує фактичні витрати підприємства на вищевказані послуги на 96,3 %. 

   Дохід від діяльності  підрозділу за вивезення та зберігання  ТПВ в  першому кварталі 2020 року  за  плановими тарифами (з врахуванням додатково заключених договорів на вивезення ТПВ з мешканцями приватного сектору ) розрахунково становить  968,3  тис. грн.,(без ПДВ) а саме:

  •  від населення  541,3  тис. грн. (3851 м3 х 140,56 грн. за 1 м3 ).
  •  від населення приватного сектору за умови укладання додаткових договорів 189,3 тис грн.(1346,7 (5387 м3:4 квартали) х 140,56 грн. за 1 м3)
  • бюджетних організацій та інших споживачів 222,1 тис. грн.(1374 м3 х 161,64 грн. за 1 м3)
  •  за самовивоз сміття  підприємствами  15,6 тис. грн.(384 м3 х 40,50 грн. за 1 м3).

   Прибуток від діяльності підрозділу становитиме 222,8 тис. грн. (968,3 – 745,5 тис.грн.(707,0 +38,5),  з рентабельністю 23%.(з них 4,2% закладено в тарифі).

    При умові  укладення договорів в розмірі  50%  ( 673,4 м3х140,56 грн) прибуток становитиме  128,2  тис. грн. з рентабельністю  14,7 %.(128,2 : 873,7 )

   Якщо буде укладено лише 30% запланованих договорів (404,0 м3 х140,56 грн.) прибуток становитиме  90,3 тис. грн. з рентабельністю 10,8 %  (90,3 :835,8 ).

     Слід відмітити, що за 5 місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року обсяги вивезення сміття зменшились на 356 м3, або на 3,8%. Причиною є виїзд жителів за кордон на визначений період, переїзд власників квартир на проживання в села, виписка жителів з квартир та будинків приватного сектору з різних причин.

      Станом на 01.06.2020 року  налічується 337 абонентів, які  одержують субсидію, та 319 споживачів, які отримують пільги за послугу з вивезення ТПВ.   Протягом січня – квітня  2020  року нараховано субсидій на суму 3,0 тис. грн., пільг – 16,5 тис. грн. За вказаний період даній категорії споживачів нараховано  послуг  в сумі 93,9 тис.грн ., з яких оплачено  72,5 тис.грн., або  77,2%.

   Згідно калькуляції планових витрат  витрати повної собівартості в сумі 4149,50 тис. грн. на послуги з поводження з побутовими відходами, включають в собі витрати з вивезення побутових відходів (твердих,великогабаритних, ремонтних )  в об’ємі 28,4 тис.м3, їх зберігання   на сміттєзвалищі і порівнюються з фактичними витратами за  2018, 2019 роки та витратами передбаченими діючим тарифом  в додатку 33, так як в попередніх періодах та діючому тарифі витрати на всі вищевказані послуги обраховані  разом. 

     Плановий тариф за послугу з поводження з побутовими відходами (вивезення та зберігання всіх побутових відходів на сміттєзвалищі )  становить 146,11 грн. за 1 м3

 (без ПДВ).

           До планових витрат включаються прямі матеріальні, загальновиробничі, адміністративні витрати та витрати на збут.

            До прямих витрат відноситься зарплата на 11 працівників з них : ( 6 водіїв, 3 тракториста, 3 вантажника), витрати на зарплату в місяць становитимуть 121,5 тис. грн.

          Витрати на паливно-мастильні матеріали , матеріали для ремонту засобів механізації прораховані з урахуванням обґрунтованих  фактичних витрат за попередній рік та  з застосуванням  прогнозу індексів зміни цін виробників промислової продукції  (100,8%)  і складають  804,3 тис. грн.

         В розрахунку  визначення витрат  палива та мастильних матеріалів  на перевезення та розміщення побутових відходів використовуються норми витрат палива згідно наказу № 43 від 10.02.1998 року «Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» зі змінами.

            Амортизаційні відрахування  розраховані з урахуванням основних засобів виробничого призначення та інших виробничих витрат, які безпосередньо пов’язані з конкретним автомобілем. До виробничих витрат віднесено амортизаційні відрахування на авто гараж та ремонтну майстерню,  де утримуються транспортні засоби.  Амортизаційні витрати складають 251,5  тис.грн.

           Всього прямі витрати  на надання послуг по вивезенню та зберіганню побутових відходів  складають 3114,1 тис. грн.

            До загальновиробничих витрат включені витрати на оплату праці майстра з видалення ТПВ , 0,5 окладу  механіка автопарку , єдиний внесок на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування працівників, витрати з підготовки та перепідготовки кадрів,  утримання  авто гаража та ремонтної майстерні , страхування автомобілів , послуги зв’язку, податок на землю під авто гаражем.       

           Загальна сума загальновиробничих витрат  становить 361,2 тис. грн. Планова виробнича собівартість  становить 3 475,3 тис. грн.

         Адміністративні витрати  складаються з витрат на утримання апарату управління. Фактичні витрати по  підприємству за 2019 рік становлять 246,3 тис. грн. , що становить  13,9%  адмінвитрат до виробничої собівартості по  підприємству.

   До планових витрат на послуги  включено 14,2%  від планової виробничої собівартості, що  становить  493,5 тис. грн. на 2020 рік.      

      Витрати із збуту послуг включено до тарифу у розмірі 5,2% до планової  виробничої собівартості. До них віднесено оплату праці контролерів та охоронників автопарку, витрати на утримання активів безпосередньо пов’язаних зі збутом послуг ,а саме:  придбання канцелярських товарів , оплата банківських послуг.

      Всього по підприємству  планується на 2020 рік витрат на надання послуг з поводження з побутовими відходами в розмірі 4149,5  тис. грн.

             Об’єм наданих послуг планується в розмірі 26,1 тис. м3 .в т.ч. з рахунок укладання додаткових договорів 5,4 тис.грн.

Економічно обґрунтовані витрати на вивезення комунальним підприємством 1 м3 побутових послуг становитимуть  в середньому 146,11  грн.

              Рівень рентабельності для населення становить  0%, для бюджетних організацій та для інших споживачів  15%.

            Основним завданням надавача послуг з поводження з побутовими відходами  є:

           - своєчасне і якісне вивезення відходів із житлових будинків, організацій, установ та підприємств на договірній основі, згідно затверджених графіків, маршрутів та заявок.

               Відстань перевезення  в середньому, становить 18 км, обсяг перевезень побутових відходів на  день становить 100 м3, кількість рейсів в середньому 4-6.

                Навантаження відходів (при наявності контейнерів) здійснюється механізовано спеціалізованою технікою  з боковим  завантаженням, який здійснює захват , підйом, перекидання, струшування і  установка контейнерів на місце.    

   Збирання відходів за без контейнерною схемою здійснюється вантажником  вручну, безпосередньо на сміттєвоз або трактор. Всі зібрані тверді побутові відходи  вивозяться на сміттєзвалище,  де вони розміщуються та плануються.

                  Обсяги витрат , які включені до виробничої собівартості, визначались із  застосуванням нормативного методу на підставі результатів аналізу витрат за попередні роки,  з урахуванням змін, які  передбачаються в плановому періоді та цін у такому періоді.

             За даними бухгалтерського обліку підприємства (шляхових листів) для збирання та  вивезення сміття на сміттєзвалище в  базовому 2019 році  використано 37757 л. паливо-мастильних матеріалів :

ДП – 21 987 л

А-92 – 1 901 л

ГАЗ – 13 869 л.

      Пальне  та мастила , враховані  в  планових тарифах в кількості 32807 л.,що на 4950 л менше минулого року  . Їх  вартість  за  цінами  березня поточного року  становить 605,8 тис. грн. , а саме:

ДП – 17 037 л  на суму  44 2,3 грн.

А-92 – 1901 л на суму   38 ,0 грн.

ГАЗ – 13 869 л на суму 107,2 грн.

Вартість 6000 л газу для автомобіля  залученого  для перевезення ТПВ від населення приватного сектору згідно додатково укладених договорів  в планових тарифах становить 46,4 тис.грн.

Вартість мастил  в тарифі становить 18,3 тис. грн.( Додатки 5-8  ).

   

  На  ПММ для перевезення сміття від населення , установ та організацій  в 2019 році витрачено 403,2 тис. грн. (рядок 1.1.1 додатку 33). За  збирання сміття по  місту протягом року відповідно до поданих розрахунків відшкодовувались кошти з місцевого бюджету.

         Вартість ПММ в діючому  тарифі, який ввійшов в дію в лютому 2019 року і становить 450,7 тис. грн., розраховано за фактичним використанням 2017 року на планований об’єм  послуг 19 700 м3.  

   Вартість ПММ за вивезення побутових відходів на 2020 рік   заплановано за фактом базового 2019 року в розмірі 23 тис.м.3 і  становить  652,2 тис. грн. (рядок 1.1.1 додатку 33)  в тому числі:

  • на вивезення ТПВ  - 389  тис. грн.
  • на вивезення ТПВ  - 46,4  тис. грн. (згідно додаткових договорів)
  • на вивезення великогабаритних побутових відходів – 36,9 тис. грн.
  • на вивезення ремонтних матеріалів – 72,6 тис. грн.
  • на складування та розгортання – 107,3 тис. грн.

   В розрахунковому тарифі  в порівнянні з діючим тарифом  зменшилась вартість ДП та А-92  в середньому на 30 %, а ГАЗ  на 72,3%.

    В структурі  собівартості послуг на 2020 рік відсоток зменшення вартості  ПММ  менший від більш значущих  складових тарифу - тому не суттєво вплинув  на його зменшення.

     Витрати на оплату праці включено до планового тарифу відповідно до  переліку штату працівників, задіяних на роботах по вивезенню та зберіганню  твердих побутових відходів. В загальну суму заробітної плати додатково включено витрати на заробітну плату працівників зайнятих на завантаженні та перевезенні великогабаритних та ремонтних побутових відходів на загальну суму 143,1 тис. грн.  та вантажника, який завантажуватиме ТПВ   на автомобіль – 56,7 тис.грн.

    Оплата праці  на вивезення та зберігання ТПВ зросла на 42,2 %  ( 1314,8 :  924,8 ) за рахунок збільшення прожиткового мінімуму та тарифної ставки працівника та міжрозрядного тарифного коефіцієнта до 1,6, а також додатково залученого вантажника .

 З врахуванням вивезення великогабаритних та ремонтних побутових відходів сума заробітної плати зросла на 57,6%. (рядок 1.2 додатку 33).

  Аналізуючи структуру планових витрат на послугу з поводження з побутовими відходами видно, що питома вага ПММ в повній собівартості послуг на вивезення та зберігання побутових послуг становить  15,72 %. А питома вага  заробітної плати працівників , яка  в порівнянні з діючим тарифом зросла на 36% в структурі повної собівартості послуг становить 35,1%,  що значно вплинуло на зростання тарифу на послугу.

   Крім того, в діючому тарифі враховано лише 70 тис грн. амортизаційних відрахувань на основні засоби, які беруть участь у  вивезенні та зберіганні ТПВ.

   В плановому тарифі  враховано амортизаційні відрахування в сумі 229,0 тис. грн. на  транспортні засоби,  що перевозять  та складують побутові відходи ( в тому числі контейнеровоз  придбаний в  кінці 2018 року) .  Сума амортизаційних відрахувань на будівлі авто гаража та ремонтної майстерні вартістю 24,7 тис. грн. розподілено та віднесено на витрати по перевезенню  твердих  та рідких побутових відходів відповідно до об’ємів  наданих послуг .

  Амортизаційні відрахування на трактор МТЗ-82 , який буде додатково задіяний під час  навантаження  та перевезення великогабаритних та ремонтних побутових відходів за заявками населення та організацій розподілено пропорційно відпрацьованих машино-годин 3,9 та 4,1 тис. грн.

     Різниця вартості амортизаційних відрахувань в діючому та плановому тарифі за вивезення  ТПВ становить  181,5 тис. грн.   (рядок 1.3.2 додатку 33).

    В плановому  тарифі послуг на зберігання побутових відходів на сміттєзвалищі враховано витрати,  понесені в 2019 році на сплату  екологічного податку  в сумі 91,9 тис.грн. , податку за землю (полігон для  зберігання сміття) -  53,5 тис. грн. , які не було враховано в діючому тарифі. Решта планованої суми 129,2 тис.грн. планується використати на  ремонт сміттєвих баків, під’їзних воріт та площадок перед сміттєвими контейнерами   (рядок 1.3.3 додатку 33).

   Відповідно до вимог чинного законодавства по підприємству розроблено та затверджено наказ за №25 від 03.01.2020 року про облікову політику підприємства,  щодо розподілу загальновиробничих, адміністративних витрат та витрат на збут, зроблено аналіз вищевказаних витрат за п’ять попередніх років. Згідно даних розрахунків відсоток розподілу загальновиробничих витрат до прямих витрат на послуги з поводження з побутовими відходами становив в плановому  тарифі 11,6%.   ( в діючому  тарифі в розмірі 12,7 % ).

    Адміністративні витрати та витрати на збут  в плановому тарифі становлять  19,4% до виробничої собівартості  ( в діючому тарифі – 17,7%).

     З введенням в дію ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» в  2019 році на підприємстві   збільшилась потреба  у  фактичних витратах на придбання  та обслуговування  офісної техніки,  в придбанні паперу для рахунків, краски для заправки катріджа, витрат на навчання (семінари),  придбання програмного забезпечення в результаті введення в штат ще однієї одиниці бухгалтера.

     Так, загальна сума адміністративних  витрат та витрат на збут в планованому тарифі зросла    за рахунок росту  виробничої собівартості.

    З 01.03.2019 року для працівників  робітничих професій  встановлено між розрядний коефіцієнт 1,6 до заробітної плати,  а для працівників адміністративно управлінського персоналу  в повному розмірі було застосовано  лише  через 6 місяців, а саме з вересня  2019 року. (рядки 2 та 3 додатку 33).

       Збільшення тарифу на послуги з вивезення рідких побутових відходів на 17% відбулося за рахунок росту фонду оплати праці  на 16,8% та зменшення об’ємів наданих послуг в плановому тарифі на 6%. Вартість ПММ в плановому тарифі   в порівнянні з діючим   зменшилась на 44,7%. Вартість ремонтних матеріалів зменшилась на 40,6 % та запланована на рівні фактичних витрат базового 2019 року з застосуванням  прогнозу індексів зміни цін виробників промислової продукції .

    Причиною перегляду тарифів на вивезення та розміщення побутових відходів     на період до 31.12.2020 року стали  зміни в законодавстві України, щодо порядку формування та затвердження тарифів  на комунальні послуги  , зміни складових та вартості  складових погоджених тарифів.

      Обрахунок тарифу на послуги  з вивезення та  зберігання   побутових відходів здійснено відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів затвердженого постановою кабінету міністрів України від 26.07.2006 року №1010 (зі змінами), Наказу Мінрегіонбуду від 12.09.2018 року №239 «Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення».

       Зауваження та пропозиції приймаються до 01липня 2020 року включно за адресою:19200 Черкаська область м. Жашків вул. Соборна ,50 (Жашківське ВУЖКГ) тел.(04747)60720 та 60721, та за ел. адресою: vuzkh@i.ua .

          19200 Черкаська область м. Жашків вул. Захисників України,17 (Жашківська міська рада) тел..(04747)61141 та 61144

   

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора